bluescreens, spel hänger sig osv. hårddisken som krånglar?

Permalänk

bluescreens, spel hänger sig osv. hårddisken som krånglar?

Hey

nu är de så att min hårddisk krånglar (?), för en månad sen ungefär fick jag allmäna bluescreen på random windows filer stup i kvarten, spel hängde sig också osv. Så jag testade att köra SeaTools från diskett, och då visade det sig att mina partitioner var korrupta. Så då gjorde jag en format C:\, allt frid och fröjd, inga bluescreens eller dyl. men nu har de börjat krångla igen, bluescreens och windows hänger sig hela tiden... Testade SeaTools igen, och nu är de samma sak, båda mina partitioner C:\ och D:\ är korrupta...:confused:

kan de ha nåt att göra med att jag defragmenterar ganska ofta, 2 gånger i veckan kanske?

Så nu undrar jag om det är min hårddisk som börjar säga upp sig? har bara haft den i 2 år... Det är en Seagate Barracuda IDE P-ATA hårddisk.

Är de bara att traska ner till webhallen och hoppas få en ny på garantin eller kan de vara nåt med windows? =/

MVH Johan

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

alltså grabben, det är för att det är en sunkig P-ATA hdd niggah

Permalänk
Medlem

Kör nåt minnestest också, se så att de fungerar som de ska.
Men det låter väl som det skulle kunna vara hdd'n som är knas.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Skulle rek. att du går ner till Webhallen och förklarar så fint som du gjorde här. Dom kommer förmodligen att göra en RMA på den HD och du får en ny eller en som är reparerad.
Har själv haft problem med 2st. P-ata Seagate HD som va ca: 1år gammla.
Den HD kommer inte att bli bättre utan försök få den utbytt så fort som möjligt.
Låt den va så som den är så dom själva kan se att det är korrupta filer och säg att det är andra gången det händer.
Det kommer att lösa sig på ett fint sätt.
Lycka till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Kör nåt minnestest också, se så att de fungerar som de ska.
Men det låter väl som det skulle kunna vara hdd'n som är knas.

har kört memtest i mer än ett dygn, och det är inget fel på minnena

men nu har jag kommit på ett annat problem, jag hittar inte kvittot

tror ni jag kan byta den iallafall?

tack för svaren / Johan

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Utan kvitto ingen garanti ure doomed muhahahaaaa!!

Visa signatur

AMD athlon thunderbird 1Ghz*Asus A7V socket A 4xAGP*640 sdram*IBM deskstar 46GB*Gforce 4000MX 128 mb*

Permalänk
Medlem

Jag skulle gått ut på Seagates hemsida och gjort RMA med HD s/n.
Dom byter ut eller lagar om garantin gäller.

Permalänk

hmm, ingen jag går och försöker byta så undrar jag om längden på min IDE kabel kan ha betydelse, den är 90 cm lång, kan det vara signalförluster på vägen? 90 cm är väll max?....

MVH Johan

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.