Problem med kontrollerkort

Permalänk
Medlem

Problem med kontrollerkort

Hej!
Har sökt runt men hittar inte svaret på min fråga.
Har ett promise150 TX4 med 2 diskar ikopplade.
Nu är det så att det verkar som någon av diskarna går till PIO istället för DMA.
Men mitt kontrollerkort syns under SCSI/RAID-styrenheter i enheteshanteraren vilket gör att jag inte kan se vilken disk som byter eller ändra till DMA.
Alltså två problem, diskarna syns som SCSI diskar, och kontrollerkortet under SCSI/RAID-styrenheter i enheteshanteraren.
Säkert någon enkel lösning men jag ser den inte.
Tacksam för svar!

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Kontrollerkortet ska synas under SCSI/RAID-styrenheter, precis som alla andra kontrollerkort för hårddiskar.
Har själv sådant kort i en burk jag inte kommer åt nu, men promise har väl programvara också, inte bara drivrutiner. Går det inte se där istället?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Finns ingen programvara för mitt kort tyvärr. Kan tillägga att problemet kom till när jag bytte moderkort ovh fick 2 extra platser på det och flyttade över 2 diskar dit. Vill såklart ha så många diskar som möjligt direkt på moderkortet. Men det finns inget annat sätt att se/byta hårddiskarnas överföringsstandard?

Permalänk
Hedersmedlem

Jo men när du installerat krubbet från promise, har du inte en speciell sak för det i kontrollpanalen. Ska se om jag kan få datorn med kortet startat ikväll så kan jag titta.

Edit:
Du hade rätt. I PAM fanns ingen listning av diskarnas status (och det låg på startmenyn).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG