SCSI- OCH RAID styrenheter?

Permalänk
Medlem

SCSI- OCH RAID styrenheter?

I enhetshanteraren upptäckte jag ett frågetecken framför "styrenheter för lagrings enhet efter det att jag formaterat om hddn till FAT32 och undrar nu ifall jag verkligen behöver använda mig av det.

Anledningen är att jag misslyckas gång på gång med att installera ovanstående.

Får medelandet:

"Installationen misslyckades eftersom en funktions drivrutin inte angetts för den här enhets instansen"

Visa signatur

AMD athlon thunderbird 1Ghz*Asus A7V socket A 4xAGP*640 sdram*IBM deskstar 46GB*Gforce 4000MX 128 mb*

Permalänk
Medlem

Vad du har för filsystem har ingen betydelse. Ditt moderkort har troligen en fuskRAID-kontroller. Om du inte kör RAID och hårddisken fungerar så behöver du den inte. Kan eventuellt behövas om du i framtiden ansluter en SATA-disk.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Hur vet jag ifall jag kör RAID lol

Har fått bluscreens och fattar inte riktigt varför, medelandet jag får i enhetshanteraren såg ut så här:

Styrenhet för lagringsenhet

Enhetstyp Andra enheter
Tillverkare Okänd
Plats PCI-buss0,enhet17funktion0

Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod28)

Så ja provade att med att installera drivrutinen från W2K skivan och startdisketterna 1-2, men när guiden uppgradera enhets drivrutin hade slutförts fick jag medelandet:

Installationen misslyckades eftersom en funktions drivrutin inte angetts för den här enhets instansen.
Jaha, tänkte jag o provade med ASUS support - CD som kom med moderkortet och den hittade en drivrutin som passade bättre än den som var installerad: Win95-98 Promise Ultra 100 IDE Controller.

men det gick i stöpet o ja fick samma medelande som tidigare.

Sen fick jag bluescreen och då blev ja galen o funderade på ifall det var vansinne att skapa 3 partioner på hddn med 8mb oformaterat utrymme. Så jag formaterade om hela hhdn till NTFS utan partion och hoppades inte se skymten av blåskärm efter det.

Men likförb@%%&/¤(=(%at fick jag blåskärm!

Men tack för ditt svar!

Ja ska prova o göra ett memtest och installera ett hdd verktyg, kanske nåt annat fel. Ja får återkomma nu ska ja kika på FAQ avdelningen..

Visa signatur

AMD athlon thunderbird 1Ghz*Asus A7V socket A 4xAGP*640 sdram*IBM deskstar 46GB*Gforce 4000MX 128 mb*