Hjäp! Håller båda HD på att crasha?

Permalänk
Medlem

Hjäp! Håller båda HD på att crasha?

Har 3st WesternDigital HD i min dator. 1st 4 år gammal 120GB och 2st nya 250GB. Senaste veckan har jag märkt att datorn börjat hacka när jag kör vissa progam för att sedan fungera om jag stänger ner programet.

Idag när jag startade datorn fick jag ett felmeddelande på den ena 250GB "S.M.A.R.T. Status bad, backup and replace.". Startade upp datorn och hårdisken fungerade iallafall fortfarande. Laddade ner Diagnostics från Westerndigital och fick då se Smart statu fail på båda 250GB. Kollade info och det va på Reallocated Sector count som båda föll. Valu 104 mot 140 som ska vara minsta om jag fattar det rätt.

Är inte så insatt i detta, men håller båda mina hårdiskar på att crasha samtidigt eller vad är det som händer? Tacksam för tips....

Permalänk
Medlem

är väl inte så svårt att fatta att dom håller på att krasha?
Du har ju hjälpten ståendes där: "backup and replace"

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Crash and burn baby burn! Dom där programmen du kör kanske behöver uppdateras eller avinstalleras. your draw Comander

Visa signatur

AMD athlon thunderbird 1Ghz*Asus A7V socket A 4xAGP*640 sdram*IBM deskstar 46GB*Gforce 4000MX 128 mb*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
är väl inte så svårt att fatta att dom håller på att krasha?
Du har ju hjälpten ståendes där: "backup and replace"

Ne men vad är oddsen för att 2st nya hårdiskar pajar samtidigt då? Har bara varit med om 1 crashad hårdisk på 10 år, så mycket märkligt i mina ögon att 2st håller på att crasha samtidigt. Därför jag frågade om tips och inte nån ovärd kommentar!

Permalänk
Medlem

Kan det inte va så att bara den ena krashar men att programmet luras att tro att det är bägge? Tex om dom sitter på samma IDE-kabel kan väl felaktiga signaler från en disk påverka även det som kommer från den andra.