DVD-brännare funkar ej

Permalänk

DVD-brännare funkar ej

Jag har en NEC ND-3500 DVD-brännare. Den har fungerat hur bra som helst fram till nu. Saken är den att jag kan inte längre bränna DVD-skivor. Vanliga CD-skivor går bra att bränna dock. Har provat flera olika skivor.

Har provat att bränna med nero och det funkar inte.
Försöker flytta över filer till brännaren så att jag skulle kunna använda windows brännfunktion men då står det "Ett problem uppstod när filen skulle kopieras. Vad vill du göra?" så kan jag välja mellan "försök igen" vilket inte hjälper och "avbryt" vilket fungerar allt för bra.
Någon som har en lösning på mitt problem?

Visa signatur

ajabaja

Permalänk

Uppgradera till senaste firmwareversion först (2.1B), för att se om det hjälper.

Vad kör du med för media? Och vilket media-ID har det? (Går att se t.ex. i Nero CD-DVD Speed) Kanske har du helt enkelt fått en dålig/inkompatibel batch.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk

Nej det fungerar ej. La in nyaste firmware men det hjälpte inte.
Jag kör med Verbatim MCC 03RG20. Har fungerat hur bra som helst förut.

Visa signatur

ajabaja

Permalänk
Medlem

Då kan det vara godnatt. Min pajjade på samma vis. Använd den som CD brännare.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

Tråkigt, jag är också inne på att din brännare är trasig. Vilken hastighet kör du med? Prova en lägre om du vill t.ex. 8x (om du körde 16x innan) annars 6x eller t.o.m. 4x om du körde 8x.

EDIT: Själv hade jag nog bara köpt en ny, de kostar ju en del att göra coasters och nya DVD-brännare är billiga idag.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

jag har samma brännare fast har ett moddat firmware.
http://liggydee.cdfreaks.com/page/3500/
minns inte vilken jag har fast den har fungerat perfekt i 2 år o tagit alla skivor.hade problem med en sorts skivor den inte kände igen med necs firmware.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...