hårddisk kylning, tips?

Permalänk

hårddisk kylning, tips?

tänkte skaffa hårddisk kylning, och funderade på denna:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=54162

är den bra? tänkte också om den är vibrations dämpande eller låter den en massa?

nån som vet nån annan kylning som är bra?

Mvh
Johan

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Det är som du antagligen vet Thermaltakes hårddiskbur som används i t.ex deras Armor-serie av lådor, jag har en sådan i min maskin och den kyler helt ok dock så har den ingen sorts dämpande upphängningar eller något sådant.

EDIT:
Tänkte lägga till att hårddisken jag har i signaturen ligger på runt 30-32 grader när den sitter i en sådan hållare i fronten på mitt chassi.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

jag har oxå en sån, den är faktiskt skitbra och rätt snygg med det blåa ljuset
min samsung p120s 250 gb ligger på 23 grader nu och datorn har vart igång sen i morse

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Har också en sån, sitter 3st 320gb WD's och spinner dygnet runt, dom ligger på bra temp också mellan 25-35 beroende på hur hårt jag kör med dom.

Fast man behöver något skydd framför så allt damm inte slinker in

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Medlem

någon som prövat Cooler Master varianten och kan säga om den är värd 40kr mer än Thermaltakes? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306518

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Det är som du antagligen vet Thermaltakes hårddiskbur som används i t.ex deras Armor-serie av lådor, jag har en sådan i min maskin och den kyler helt ok dock så har den ingen sorts dämpande upphängningar eller något sådant.

EDIT:
Tänkte lägga till att hårddisken jag har i signaturen ligger på runt 30-32 grader när den sitter i en sådan hållare i fronten på mitt chassi.

okej, men låter de mycket om diskarna då eller?

sen undrar jag även om den passar även om man har sånna där "pluttar" som sticker ut vid 5;25 tums enheterna, pluttarna som dvd läsarna vilar på?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.