Det står Säker borttaning av maskinvara av Sata disk?!?

Permalänk
Medlem

Det står Säker borttaning av maskinvara av Sata disk?!?

Har installerat en Samsung Spinpoint Sata 2 disk i min burk. Men det skumma är att nere vid klockan och volumkontrollen så är det en "säker borttagning av maskinvara-ikon" när jag vänsterklickar på ikonen så står det "Utför säker borttagning av Samsung SP2504C Enheter M och E".
På "E" är Windows installerat.

Varför blir det på detta viset?

MVH

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk

det ska vara så...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
det ska vara så...

Ok, men vad händer om jag klickar på ta bort maskinvara och jag har Windows installerat då? Bara det som jag vart fundersam över.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

sata diskarna är gjorda för att kunnas "hotswappa" dvs ta bort/lägga till även fast datorn är igång. Dock har jag aldrig testat de.
Har faktiskt inget svar på vad som händer om man gör detta med systemdisken om det ens är möjligt. Testa

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem

Precis som ovanstående talare säger så handlar det om hotswap.
Men om du försöker stoppa systemdisken (eller vilken dom helst disk eller minnesenhet som används) så kommer du få ett felmedelande som säger att det inte går att stoppa diskenheten, eftersom att den används.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Det står Säker borttaning av maskinvara av Sata disk?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Har installerat en Samsung Spinpoint Sata 2 disk i min burk. Men det skumma är att nere vid klockan och volumkontrollen så är det en "säker borttagning av maskinvara-ikon" när jag vänsterklickar på ikonen så står det "Utför säker borttagning av Samsung SP2504C Enheter M och E".
På "E" är Windows installerat.

Varför blir det på detta viset?

MVH

En sökning i forumet på "säker borttagning" ger många bra träffar. Ta för vana alltid söka innan du skapar en ny tråd.

§ 2.2 - Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad. Till reglerna >>

Permalänk
Medlem

Jag testade att ta bort maskinvaran och det gick som sagt var inte. Tack för alla svar kära Ni!

EDIT:

Nu har ikonen "Säker borttagning av maskinvara" försvunnit. Skumt..

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X