Permalänk
Medlem

Skolprojekt [Köpa vilka servers?]

Hej jag gör ett skolprojekt där jag just nu ska köpa in servrar (webservrar, mailservrar och lagringservrar) och jag har inte en anning om vad jag behöver. Företaget har ca 300 datorer. Jag skulle gärna villa ha lite förslag på vad jag behöver köpa in. Jag har kollat lite på http://www.apc.com/ men fattar inte mycket vad vi behöver.

Visa signatur

Datorn:X800xl , amd 3500+ , 1024ram, 450hd(just nu 0hd), audigy 4 pro

Permalänk

Bra att du ska köpa in ca 300 datorer när du inte har en aning om vad du ska köpa, jättebra.. Verkligen..
Och ännu bättre att du postar tråden i Lagring.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Vad jag kan förstå så ska han inte köpa in 300 datorer, utan servrar för att sköta allt "online".

För att kunna hjälpa dig så måste vi veta vad du ska göra. Vad ska servrarna användas till? Vad är ert mål med projektet? Vad ligger er budget på?

De frågorna vore bra att börja fundera på, utgå sedan från det.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

*Topic redigerad*
§ 3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

Permalänk
Medlem

APC gör UPS'er, reservkraft.

Får man höra lite mer specifik information om projeketet? Jag hoppas verkligen att det inte är på rikigt iaf.

Permalänk

hmm.. har en jävligt liknande uppgift som jag ska börja med snart..

dock gäller det att ta reda på vad det skulle kosta och vad som behövs..

tycker detta låteraldeles förmycket för duu vi ska hjälpa dig igentligen..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Uppgift

Vi ska sätta upp en helt ny IT anläggning från grunden. Från en beställare vid namn Dr Dryg. Detta ska vi göra genom att beställa helt nya produkter det ska bland annat vara 300 stationära datorer, 19 tums LCD skärmar och datorerna ska även vara utrustade med Microsoft Windows XP Professional SP2, MS Office PRO och Adobe Photoshop. Vi behöver även servrar, switchar, brandväggar och nätverkskablar. Vi ska göra detta inom en budget som ligger inom det resonliga. Vi ska arbeta i en grupp och informera varandra om hur vi ligger till i arbetet. Uppgifterna ska delas upp i gruppen så att alla har något att bidra med. Internet uppkopplingen ligger på minst 100mbit/s

Det är just servrarna vi undrar över
Det är bara ett skolprojekt som sakt.

Visa signatur

Datorn:X800xl , amd 3500+ , 1024ram, 450hd(just nu 0hd), audigy 4 pro