CF adapter från Tradera

Permalänk
Medlem

CF adapter från Tradera

Tänkte köpa en CF->IDE adapter från Tradera för att köra ett mini-OS på min serverburk.

Någon som köpt av användaren "batterimannen" och vet vad det är man får? Ok kvalitet eller bara junk?

Permalänk

har en sån i min m0n0wall har funkat perfekt i 3 månader helt klart nöjd

Permalänk
Medlem

Har köpt annan vara av honom. Funkat bra.

Men du vet kanske att CF korten har en begränsad livslängd vad gäller antalet skrivningar. Om du använder den för ett OS tror jag att livslängden blir kort.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en av batterimannen där, funkar hur bra som hellst.

Är iofs. inte mycke som kan gå fel på en sånn, det är en helt passiv komponent ju.

Permalänk
Medlem

Grejt. Fick bli en sån singelslot med backplate. Siktar på ett 1Gb CF-kort och någon Linuxdist.

Jag vet att CF-kort har begränsad livslängd men med en miljon skrivningar så borde det räcka ett år åtminstone. Själva servern är inget jätteseriöst projekt utan mer en leksak/labpryl.

Permalänk

Dessutom funkar dagens CF-kort betydligt bättre så man behöver nog inte oroa sig för att det rasar inom det närmsta året.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

mn webserver har varit igång över ett år utan problem (kör på CF)

se sign

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

kan vara ide att lägga /var på en ramdisk