Hur formatera c:?

Permalänk
Medlem

Hur formatera c:?

Hur går jag tillväga för att formatera c: (min windowspartition? När jag försöker göra det så står det att man ska avsluta alla program som använder c:, men jag har ju inga program öppna.

Permalänk

snälla lilla gubben.

för att formatera C: så behöver du boota, utanför windows, helst med en windows-skiva så att du kan installera om igen.

måste säga att det är förbannat svårt att hjälpa när man inte vet hur du har försökt göra eller varför du ska formatera eller någonting.

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

okej, mitt windows är uppfuckat. Det jag egentligen vill göra är att rensa hela disken, både windowspartitionen och resten av den hårddisken. Sen ska jag omorganisera partioneringen av disken och installera windows på nytt.

Permalänk

isf är det bara att lägga i en bootbar windows-cd i datorn, ställa in boot-prioriteterna, boota, formatera, installera och sen kan du göra vad du vill.

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR