tips på dvd skivor till min brännare

Permalänk

tips på dvd skivor till min brännare

Hej jag har nydligen köpt en Samsung SH-S183A (sata dvd brännare till min dator) och jag undrar då om ni har några tips på bra dvd skivor..

Har bränt (video klipp) Men dom hackar på min dvd brännare och familjens dvd spelare men på brorsans dvd funkar 98 % av skivorna ja bränner..

Har testat att bränna i hastighet 16*, 8*, 4* funkar lika dåligt.

Skivorna jag använt är av märket datasmart 16*.
Har blivit tipsad om Verbatim i stället.
Men kommer mitt problem att lösas av detta..

Har nyss formaterat om datorn.
testat att bränna med både nero 7 och imgburn (bufferten e på 100% jämt.

Tror ni att det kommer att funka med dessa skivor så att de går att titta på mina filmer hack fritt ? eller har ni några andra förslag ?

Permalänk
Avstängd

Testa samma skivor men med programet Dvddecrypter.
Bara söka efter det på google.se.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk

Verbatimskivor funkar fint

Permalänk
Medlem

Oddsen ökar att det fungerar ökar nog om du använder verbatim...annars så kan jag rekommendera skivor tillverkade av Taiyo Yuden (Plextor i mitt fall) som har fungerat problemfritt på alla dvdspelare som jag provat på...testa att göra en scan med "Nero CD/DVD hastighet" (fliken skivkvalitet, i 4x hastighet) så får du en uppfattning om hur bra bränningen blir på de skivor du använder...

Permalänk

ok ska göra så tack för tips