Hårddisken försvann

Permalänk

Hårddisken försvann

Hej! Helt plötsligt har min ena hårddisk försvunnit ur windows. Den finns med i biosen men inte på diskhanteringen inne i windows. Jag startade bara upp datorn och den var borta.. Vad är det för fel och vad ska jag göra?
Jag har windows xp professional med service pack 2

Permalänk
Medlem

Högerklick den här datorn - Hantera - Diskhantering, Om den finns där så formatera eller nåt så kanske den komemr upp igen.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Re: Hårddisken försvann

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterspeters
Den finns med i biosen men inte på diskhanteringen inne i windows.

Permalänk
Medlem

Åh.. Sorry såg fel..

Du har inte byglat slave/master fel då?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Nej eftersom den har funkat hur bra som helst fram tills dess att jag startade upp datorn och den var försvunnen :/

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem nyss. Jag vet i tusan hur jag fixade det men jag bara öppnade burken och tryckte lite på alla IDE och strömkablarna till hårddiskarna sedan kom den tillbaka igen.

Edit:

Det har inte löst sig. Den har fösvunnit en gång till men jag hittar den i diskhanteraren och där står det ett det inte är initsierad (ursäkta stavning).

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|