Windows vill formatera hårddisk

Permalänk
Medlem

Windows vill formatera hårddisk

Tjena.

Jag skaffade mig en western digital 320 gb. Installerade o.s.v. Förde sedan över allt som skulle sparas, filmer, spel, serier o.s.v för att sen kunna formatera den andra hårddisken där xp ligger på.
Jag tog då ut min 320 gb och formaterade, efter formateringen och installationen av xp satte jag in min 320 gb igen.
Problemet nu är att jag kan inte komma in på min 320 gb, den syns i den här datorn men det står ingenting om den, inte att den är på 320 gb eller något. Klickar jag på den kommer en ruta upp som ställer frågan om jag vill formatera den. Men det vill jag ju självklart inte eftersom alla mina saker jag sparade ligger på den.

Så frågan är nu är jag tvungen att formatera den och förlora allting? Eller finns det något jag kan göra för att den ska bli som "vanligt"?

Visa signatur

Jaja.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det kört, formatera är enda utvägen men det är bara vad jag vet!

Om du har partition magic så kan du kolla runt lite där.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|