Extern hårddisk, med inbygd nätadapter??

Permalänk
Medlem

Extern hårddisk, med inbygd nätadapter??

Jag har tänkt köpa en extern hårddisk, men jag gillar inte att man måste släpa runt på en nätadapter till de jag sett hittils. Jag vill ju ha så lite som möjligt att bära på i laptopväskan...

Jag har kollat runt en del men har bara sett externa drives med nätadapter, är det nån som vet om det finns med inbyggd?? Helst en hårddisk som bara behöver strömmen som förses av usb-porten om det finns....

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk

modda själv?

ganska lamt, men ändå ett projekt

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk

Extern 100GB.

Inte särskilt prisvärd (GB per kr) men den får ström från USB.

Permalänk
Medlem

Lacie-disken va najs, har bara sett dess storebrorsor innan. Fick höra av en kompis att kvaliten är ganska kass på lacies stora diskar, stämmer det och gäller detsamma för deras små???

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk

Det enda jag har hört om Lacie Porche hårddiskarna är att dem kan blir riktigt varma ibland även för varma.

Permalänk
Medlem

De flesta externa hårddiskar som är byggda med en 2,5-tums hårddisk, d.v.s. sådana som finns i bärbara datorer, kan drivas med ström enbart från USB. Eftersom de är mindre strömkrävande så blir de inte så varma heller. 2,5-tums hårddiskar är tåligare också. Enda nackdelen är att de kostar mer i förhållande till lagringsutrymmet.

Däremot är 3,5-tums hårddiskar alltför strömkrävande för att kunna drivas enbart från USB-port.