Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM - Datorn hittar inte den

Permalänk
Medlem

Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM - Datorn hittar inte den

Ja jag har då altså investerat i en ny HDD en Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM för att vara exakt men nu är det så att min dator vägra hitta HDD'n. Jag har testat att bygla om den till 150 men då vägrar datorn ens starta windows. Jag har kollat i BIOs men där hittar datorn heller inte HDDn inte heller i diskhanteraren även när jag bygla om den och kollade i BIO's så hittade jag inte HDD'n. När jag kollade på WD's hemsida hittade jag inget program liknande det seagate har för att installera sina HDD's. vad är felet?

Visa signatur

trillade in

Permalänk

Har du installeratt dina sata drivrutiner? Alldeles i början trycker du F6 - efter en kort stund laddas drivarna in från disketten.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

jag har den disken och hade samma problem. du måste installera ditt moderkorts sata drivare. OM du inte har kvar skivan så ska dom finnas på moderkorts tillverkarens hemsida

obs:

Det Clintan skrev gäller bara vid installation av windows.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Tyvärr så tror jag att den hårddisken inte funkar med windows. hade en nästan likadan hårddisk o de va exakt samma fel. testa att koppla ihop hårddiskarna så de blir en enda. kanske funkar

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
jag har den disken och hade samma problem. du måste installera ditt moderkorts sata drivare. OM du inte har kvar skivan så ska dom finnas på moderkorts tillverkarens hemsida

obs:

Det Clintan skrev gäller bara vid installation av windows.

okej tack så mycket ska testa detta direkt

tyvär så verkar inte detta heller funka eller ska jag göra något mer efter installationen?

Visa signatur

trillade in

Permalänk
Medlem

starta om datorn ifall du inte redan gjort det.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
starta om datorn ifall du inte redan gjort det.

mitt problem är att HDDn stödjer inte via chipset jag har på moderkortet så min lösning får bli ett kontrollerkort

Visa signatur

trillade in