Problem vid uppstart med extern HDD

Permalänk
Medlem

Problem vid uppstart med extern HDD

Jag får problem vid uppstart av Windows när jag har min precis nyinköpta externa hårddisk (Länk )

Det kommer upp något felmeddelande när datorn bootas med hårddisken på, tidigare har jag haft ett likadant problem med en IDE hårddisk som fick samma felmeddelande när datorn bootade.
Om jag nu kopplar ur den externa disken innan jag startar/startar om så fungerar det utan problem, men det ska man väl inte behöva göra varje gång ?

Permalänk

jag har samma problem om hårddisken är PÅ när man startar datorn.
men det är ju bara att låta bli att sätta på den när man startar datorn.
tar ju typ 4 sek att starta hdd:n när datorn är färdigbootad eller?
inga större bekymmer precis.

Permalänk
Medlem

Jo men det är fortfarande ett fel, så ska det ju inte vara när man startar upp datorn, finns det någon som vet vad det kan vara ?

Permalänk
Medlem

är...

Hmmm

Beställde en sådan disk idag

Är det inte för att disken är boot bar ? Läste nåt om det iaf.. kanske du ställt in att den ska boota removables först o sen hårddiskar ?

Om 2 st har samma problem så lär det säkert gå att finna lösningen om man söker på google...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||