problem med hårddisk

Permalänk
Medlem

problem med hårddisk

halloj, hur jag än försöker får jag inte in windows på ny datorn.
En 400gb´s sata2 hårddisk, när jag ska installera 98:an så står det:
Det går inte att skapa en tillfällig katalog, om du har hpfs eller ntfs installerade på enhetet så måste du skapa en MS-DOS partition för att kunna installera windows.
Så jag körde fdisk men den haka sig bara utan att göra nånting,
så kan nån hjälpa mig? :=)

Permalänk

om du har kvar sata disken så kan du ju installera drivrutineran innan du kommer in i menyn där du väljer om du ska formatera eller installera...du får då klivka på F3 eller ngn sådan....tror jag!!!

Visa signatur

Teddy_Bears...mannen som lyssnar på The knife och älskar att greja med datorer (även fast han inte vet ngt om dem). Om ni har ngt tips om data delar, priser och annat får ni jätte gärna skriva te mig på till min spray eller msn teddy_bears90@hotmail.com

Permalänk
Medlem

men först kommer det typ upp tre alternativ, starta datorn med cd-rom stöd, starta datorn utan cd-rom stöd, och hjälpfil. När jag tar kör med cd-rom stöd sen kommer det upp: Enhet C innehåller ingen giltigt fat eller fat32 partition...
Och sen kommer man in i dosen.

Permalänk

kör du då med xp? :/

Visa signatur

Teddy_Bears...mannen som lyssnar på The knife och älskar att greja med datorer (även fast han inte vet ngt om dem). Om ni har ngt tips om data delar, priser och annat får ni jätte gärna skriva te mig på till min spray eller msn teddy_bears90@hotmail.com

Permalänk
Medlem

ne windows 98an sen installerar jag xp därifrån.

Permalänk

Låter väldigt krångligt, men har man bara xp som uppdatering så kan man nte göra något annat.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem