problem med att installera drivrutiner och xp på ny dator

Permalänk
Medlem

problem med att installera drivrutiner och xp på ny dator

Har köppt min nya dator i delar och monterat allt, funkar som det ska, sprängs inte. alla sladdar sitter som dom ska men jag har problem att hitta drivrutinerna på win xp cd,n. både hdd och dvd är sata. måste ha drivrutinerna för att installera winsows tror jag men det kommer upp ett medelande när jag startar: No driver found. och sen kommer ett "_" som blinkar på en svart skärm. vad är detta? och hur åtgärdar jag det?

Permalänk
Medlem

Som du tror så är det säkerligen så att du behöver drivrutinerna för hd innan du kan lägga in xp så kolla på skivan som följde med moderkortet eller på tillverkarens hemsida.

En lösning sedan om du inte har nån diskettstation är att kolla in Nlite där du kan integrera drivrutiner som inte finns med ifrån början men råder dig till att även lägga in SP2 om du inte har det nu på skivan med XP?

Permalänk
Medlem

har diskett station... frågan är nu om jag ska ha 32bit drivrutiner eller 64bit. och det är ju sata rutiner jag behöver... skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tänkte vell det nästan borde bli 32bit med win xp home. ok, fixat men nu när disketten är i står där no systemdisk found, booting from harddisk

### allting är löst nu, tack för hjälpen alla ###
felet var boot ordningen som hade ändrats av någon anledning