Permalänk
Medlem

IDE krasch

Problem: En av mina IDE hårddiskar (självklart den viktigaste) har mystiskt slutat fungera, är oerhört tacksam för hjälp.

Problemet uppstod när jag skulle installera windows vista på burken, genom att boota cdn vid uppstart.
Innan själv installationen började stod det att jag saknade drivrutinerna för cd/dvd-romenheterna jag försökte använda,
så installationen avbröts. sen när jag startade XP igen hade min IDE 200 döpts om till Lokal hårddisk och har upphört fungera :(.

E: är inte tillgänglig, Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas.

Jag har trippelkollat att allt är inkopplat korrekt, precis som förut, dvdromen funkar med samma IDEkabel och uttag utan problem.
Jag har installerat om hela windows och installerat moderkortsdrivisarna igen uatan framgång.

Jag har slut på idéer, har ingen jättestor koll på datorer..hoppas bara att hddn går att TROLLA FRAM! jag har ju inte gjort något
med den :/ det som är så jävla konstigt.

systeminfo:

- Intel Core 2 Duo E6600 2.4 ghz
- ECS P965T-A
- Geforce ASUS 7900 GT
- 1.0 gb DDR2 RAM

HDDn i fråga är en 200gb Maxtor diamondmax 9 tror jag det heter, hoppas informtionen hjälper så ni slipper undra massa.

det är jäkligt töntskrivet, jag vet..men jag måste verkligen komma åt filerna på den :/ plz heLp