Allt förlorat i formatering?

Permalänk
Medlem

Allt förlorat i formatering?

Hej

Har begått ett otroligt misstag precis nu. Fick hem morbrorns dator, för att jag skulle spara undan hans bilder, sedan formatera den och få den "som ny igen".

Nu har jag formaterat den, men glömde ju såklart att spara bilderna *skämmas*.

Finns det något sätt att få tillbaka dem?

Tacksam för svar.

Johan

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Om du bara har snabbformaterat den utan att lägga dit nåt nytt (windows eller så), så skulle det nog gå med disk recoveryprogram. Dessa kostar dock...om man inte hittar nån freeware. Orkar inte googla åt dig, så du får göra det själv Sök på "disk recovery".

Permalänk
Medlem

Har lagt in nytt OS :/

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Avstängd

hehe hur lyckas man?!!

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

Den här kanske funkar http://www.software-recovery.com/
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Leta annars efter "GetDataBack for NTFS" (om det var NTFS byta annars ut det till FAT). Det programmet har räddat mig många gånger!

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

Hur stor är disken? Med större disk är det mindre sannolikt att OSt sparats över bilderna.
Men om du inte snabbformaterade innan OS-installationen så är det nog kört, om du inte går till nåt företag som kan sånt.

Permalänk
Medlem

Testa "file scavenger". där får du tillbaka allt på raderade och formaterade hårddiskar.....