Skillnad mellan miniSD?

Permalänk

Skillnad mellan miniSD?

Hej

Jag ska köpa större minneskort till min GPSnavigation. Det är ett miniSD kort som ska inhandlas.
Nu till min fråga...

Vad är skillnaden mellan ett billigt miniSD kort och ett dyrare som heter miniSD Ultra II eller Ultra III?

Kan någon förska skriva en utförlig förklaring varför det skulle vara bättre att hosta upp ett par 100-lappar mer för ett Ultra II eller III?

Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ultra 2 el. 3 har snabbare skriving/läsning till kortet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Hedersmedlem

Ultra II och Ultra III är en del av produktnamnet från sandisk-kort.
GPS-navigatorn lär väl inte behöva så hög överföringshastighet och när du uppdaterar kartorna (gör man det i datorn då eller?) så beror det på hur lång tid du har att vänta (men de uppdateras väl inte så jätteofta?).
Troligen kan du skippa högprestandakorten.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG