Permalänk
Medlem

Repig skiva

Tror jag slog nytt rekord idag...Packade upp mitt nya Xbox 360 med spelet Gotham racing 3, slängde i spelet och lirade i kanske 10 minuter. Sen skulle jag vara duktig och flytta xboxen vilket resulterade i ett "skrap, gnag, rassel". En liten koll på skivan sen visade sig en ganska fet repa, dock ytlig, i ytterområdet. 10 minuters spelande är inte illa pinkat

Hur som helst, vet nån om det finns nån räddning för skivan? Nån bra fungerande reparation man kan köpa? Spelet kostar ju bara 200 riksdaler, så mycket mer än det vill jag nog inte ge för nån lagning. Kan iofs vara bra för framtiden. Går det att lämna till en uthyrningsbutik kanske?
Hjälp en stackare med spelnöd!!

Permalänk
Medlem

det ska nog inte vara några större problem med att gå tillbaka och få en ny skiva. men iofs, det beror ju på vilket ställe du köpte den på.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Redan fixat...
Hett tips om nån bor i Örebro, finns en videobutik som tar 50 :- för slipning, klarar tydligen väldigt grova repor. 100:- för 3 var det med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Redan fixat...
Hett tips om nån bor i Örebro, finns en videobutik som tar 50 :- för slipning, klarar tydligen väldigt grova repor. 100:- för 3 var det med

Mer info tack, lyckades fixa en repa.

Permalänk

Något som jag har hört att man ALDRIG ska flytta ett xbox med cdskiva i... själv kommer ja ginte ens i närheten av mitt xbox när det är cdskiva i för att det kan gå så snett... annars fungerar tandkräm har jag hört... för att reparera skivor