Den vill formatera, men det vill inte jag

Permalänk
Medlem

Den vill formatera, men det vill inte jag

Det är så att jag har några hårddiskar. När jag går in på en partition på en utav hårddiskarna och öppnar en viss mapp (obs det är alltså endast EN mapp som ger upphov till meddelandet) så kommer det upp ett meddelande som säger "Disketten i H är inte formaterad. Vill du formatera nu? [ Ja ] [ Nej ]". Hittills har jag tryckt på "nej" och undrar om vad som händer om jag trycker på "Ja". Kommer allt som är på H att försvinna då? Om så är fallet, finns det något man kan göra för att bli av med den "kuruppta mappen" utan att formatera?

Tack för din hjälp på förhand (;)) // David

Permalänk
Medlem

Är lite osäker på detta men chansar, kan det vara så att du har valt att montera en partition/hårddisk som en katalog i diskhanteraren och det är något sådant som spökar?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Är lite osäker på detta men chansar, kan det vara så att du har valt att montera en partition/hårddisk som en katalog i diskhanteraren och det är något sådant som spökar?

Nja, det har jag inte gjort. Felet bara var där en "vacker" dag. Jag upptäckte det när jag skulle kopiera över lite filer för övrigt.