Extern Hårddisk ska köpas!

Permalänk
Medlem

Extern Hårddisk ska köpas!

Hej,
Ska köpa en extern hårddisk men har lite svårt att välja.
Ska välja mellan dom här, lr har ni några förslag?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318906 . Pris 1295:-

eller en

http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE91724 Pris 1390:-

Har sökt här på forumet lite men inte hittat riktigt det jag letar efter.

Vilken är svalast?
Kan man ha på dom 24/7?
Hur varma blir dom?

tack på förhand!

Permalänk

Jag har WD My Book fast 250gb versionen. Detta är min första externa HD men jag måste säga att jag är nöjd. Tyst (allafall för mina öron), bra ventelation och är väldigt användavänligt. Och väldigt snygg.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Iomega

Hej

Tips är att är att kolla bannern ovan

Mv.

Visa signatur

/Semester vad är det?

Permalänk
Medlem

Har två WD My Book Essential 250GB, funkar bra: tyst, helt okej hastighet (överföring, skrivning), inga större tendenser till värmeproblem (med tanke på "caset" som är av plast). Klart nöjd med köpen (från komplett).
Men nästa gång blir det nog en extern Iomega disk, har nästan bara hört gott om dom.

Jag skulle nog köpt Iomegan då jag redan äger två My Book, svårt och avgöra vilken som passar dig bäst, dom är nog ganska lika, Iomegan kanske har bättre kylning och är svalare.
Har kört mina My Book nästan 24/7 i ett år nu. Enda problemet har varit transformatorn som la av för ena disken, men den har bytts mot en ny (garanti).

EDIT: Iomega, vad är det för disk som sitter i? Vad är "caset" tillverkat i? Är det någon fläkt i den? Hur känns byggkvalitén i allmänhet?

Lycka till!
/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Har två WD My Book Essential 250GB, funkar bra: tyst, helt okej hastighet (överföring, skrivning), inga större tendenser till värmeproblem (med tanke på "caset" som är av plast). Klart nöjd med köpen (från komplett).
Men nästa gång blir det nog en extern Iomega disk, har nästan bara hört gott om dom.

Jag skulle nog köpt Iomegan då jag redan äger två My Book, svårt och avgöra vilken som passar dig bäst, dom är nog ganska lika, Iomegan kanske har bättre kylning och är svalare.
Har kört mina My Book nästan 24/7 i ett år nu. Enda problemet har varit transformatorn som la av för ena disken, men den har bytts mot en ny (garanti).

EDIT: Iomega, vad är det för disk som sitter i? Vad är "caset" tillverkat i? Är det någon fläkt i den? Hur känns byggkvalitén i allmänhet?

Lycka till!
/Kicken

Tack för svaret!
Men vill ha lite mer svar, har inte hört alls mycket om Iomegan.

Permalänk
Iomega

Iomega använder Seagate. Caset är av ALU, och har ej någon fläkt.

Mv.

Visa signatur

/Semester vad är det?