filerna sitter som klistrade på disken och tar plats. HJÄLP!

Permalänk

filerna sitter som klistrade på disken och tar plats. HJÄLP!

I lördags la jag in nya Windows Vista på min dator. sedan skulle jag ändra enhetsbetäckningarna så att dom blev likadana som i Win xp.

när det var klart så ville varken xp eller vista boota, så jag installerade om xp och tänkte göra samma sak med vista.

När jag skulle tabort alla mappar/filer för vista så gick det inte, det står bara "Det går inte tabort [filnamn]. åtkomst nekad... bla bla bla"

nu är frågan vad jag ska göra för att fåbart dom filerna.

Jag vet att det går tabort vilka filer somhells med win 2000 men win2k vill bara formatera disken.

Jag skulle behöva ett program som man kan boota från hårddisken utan windows och tabort vilka filer somhelst från filsystemet NTFS.

Permalänk
Medlem

§ 7

Piratkopiering

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Permalänk
Avstängd

uhm han nämner inte piratkopiering.
Vista finns att köpa på dustinhome.se till exempel.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Dom har inte ett enda vista hemma.så tror inte han fått de därifrån.

Har hört på många ställe att vista inte släpps för oss dödlliga förens nästa år?

Kan nån rätta mig om jag har fel?

Permalänk
Medlem

Qtronic om han inte nämner piratkopia och du inte är säker på om det går att köpa eller inte, vad klagar du då i !!!! var tyst tills du är säker och kom med konstruktiva svar till killen istället

Visa signatur

patrik

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Man kan få tag i Vista legalt via åtminstone två kanaler, men i detta fall är det högst tveksamt att det handlar om en laglig version. Det är tyvärr omöjligt att veta säkert och är därför svårmodererat.
I detta och liknande fall litar vi på att medlemmar läst reglerna och inte antyder piratkopierade versioner, enligt § 7.

Permalänk

Huh?!? Jag har ingen piratkopia? Min polare köpte det för några tusen av sin kusin som jobbar med datorservice. Det var vad han sa ialafall.

Skivan såg ialafall inte bränd ut (Inte lila på undersidan, håller i skivan nu )

Permalänk
Hedersmedlem

I så fall:

*Tråd låst*

§ 7 - Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.