Permalänk

Partion Magic

Tjena!

När man använder partion magic för att partionera.

Nu har jag bara att det ser ut som jag har en hårddsik "Lokal disk (C: )" i den här datorn.

Ifall jag vill dela in så jag har bara windows, några program på C. och sedan ha en D också där jag ska ha spel osv.

Ifall jag gör detta med Partion Magic så att jag får en "C" och en "D". Behöver jag då installera om windows? eller kan bara en viss mängd utrymme från "C" tas och bilda "D" ?

Jag vill inte formatera med windowsskivan och skapa partioner där, för jag vill inte installera om windows.

Så ifall jag använder Partion Magic till det här, behöver jag då installera om windows för att få en "C" och en "D"?

Hoppas ni förstår vad jag menar, fråga ifall ni inte förstår.

Stort tack för hjälp på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Japp du kan göra detta med partion magic men se till att du har plockat bort alla skumma program från windows dvs program som gör saker med filsystemet typ shadow copy eller ghost. Partion magic kan sabba filsystemet under modifikationen. Se till först att du har tillräckligt mycket utrymme på C driven som du vill ha på D och använder du windows lilla program som heter diskrensning och tilllämpar det på C. Sedan gör du en defraggning av C.
I partion magic gör du som följer:
1. Krymper C så att det blir en massa ledig oanvänt utrymme
2. Skapar en ny partion i det nya lediga utrymmet.
3. Trycker på Execute eller go och får den att göra punkt 1 och 2
Sedan startar du upp windows och sedan formaterar D

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

var ett tag sen jag använde partion magic men har för mig att det går att direkt splitta C:\ i två delar istället för att först frigöra utrymme..
borde finnas nån guide i programmet som visar hur man gör