Vibrationer via Raptor?

Permalänk
Medlem

Vibrationer via Raptor?

Jag har efter långt om länge skaffat mig en raptor hdd.
Men nu är jag förbannat trött den, bara skrammel å vibrationer hela tiden.
Igår när jag var på väg att rensa datorn från all "Onrop", flickvännen ville lära sig lite om mitt mappsystem, började hela burken skaka å hdd'n lät som en brunstig rentjur. Jag svor å sparkade lite på den nya Cooler Master Mystique 632 burken vilket gav en härlig buckla och en av frontpanelerna gick av....:down:

1: Hur blir jag av med dessa satans vibrationer å skrammel från burken, tjejen sitter hellre på den än på mig.

2: Hur fixar jag en mapp som flickvännen ej kan se? Olika konton gills ej för hon vill alltid logga in på mitt. ( övervakande kossa! )

3: Går det att limma tillbaka en aluminium arm eller måste jag be morfar svetsa?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Re: Vibrationer via Raptor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrFunkY
Jag har efter långt om länge skaffat mig en raptor hdd.
Men nu är jag förbannat trött den, bara skrammel å vibrationer hela tiden.
Igår när jag var på väg att rensa datorn från all "Onrop", flickvännen ville lära sig lite om mitt mappsystem, började hela burken skaka å hdd'n lät som en brunstig rentjur. Jag svor å sparkade lite på den nya Cooler Master Mystique 632 burken vilket gav en härlig buckla och en av frontpanelerna gick av....:down:

1: Hur blir jag av med dessa satans vibrationer å skrammel från burken, tjejen sitter hellre på den än på mig.

2: Hur fixar jag en mapp som flickvännen ej kan se? Olika konton gills ej för hon vill alltid logga in på mitt. ( övervakande kossa! )

3: Går det att limma tillbaka en aluminium arm eller måste jag be morfar svetsa?

Tacksam för svar.

1. sluta sparka på datorn. / skaffa dampskruvar.

2. lämna inte ut informationen. / byt modell. / döp den till "ej porr"

3. ja. / nu vet jag inte vad din morfar svetsar, men troligen inte i det materialet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag tipsade i tråden till CM Mystique 632-testet om hur jag fick min raptor tyst i min CM Mystique 631. Jag skar ut nya skenor ur en stabil skumgummi-bit jag hade liggandes och skruvade fast dessa på hårddisken. Eftersom det är så trångt där man monterar hårddiskarna, så var det den enda bra lösningen jag kunde komma på, men den fungerade bra också. Störde mig på ljudet från den innan, men nu hör jag den inte längre.

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk

2. http://www.download.com/Folder-Lock/3000-2092_4-10598665.html...
lösenordsskydda mappar, filer eller hela hårddiskar

Permalänk

Gör dig av med kossan... Skaffa en tjur istället

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Hedersmedlem

2. Du måste hämta något program för att kunna sätta lösenord på mappnivå.
En lite halvlurig annars är att ha NTFS och ställa in behörigheterna så man inte kan gå in och ens se i mappen. Men om din tjej kan med att ändra behörigheterna igen så är det värdelöst...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG