Extern Fat32 ==> NTFS

Permalänk
Medlem

Extern Fat32 ==> NTFS

Det är så här att jag har en lacie 250 gb extern hårddisk som är formaterad i fat32. Jag gör backup av mina dvd filmer ( Trogen sammlare by the way har ungefär 120 orginaltitlar) Jag gör img av filerna och eftersom den externa är fat32 kan den inte ta emot större filer än 4Gb (Img ligger på 4.7 Gb)..

Min fråga lyder. Kan jag formatera den externa hårddisken till NTFS utan problem och använda den som vanligt. Eller på något annat sätt möjliggöra så att jag kan spara mina filmer på den externa. ! Jag vill inte rara filmerna !...

Mvh// Vojnik

Visa signatur

You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Hm...det ska väl gå att högerklicka på disken i Den Här Datorn och formatera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
http://www.ntfs.com/quest3.htm

Google is the gangstashit!

Hmm nu e ju de roliga här att jag inte e ett helt jävla offer. Jag vet att jag kan formatera mina "INTERNA" Diskar så. Men jag undrade hur det var med en "EXTERN" Den kopplas altså genom usb

Visa signatur

You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vojnik
Hmm nu e ju de roliga här att jag inte e ett helt jävla offer. Jag vet att jag kan formatera mina "INTERNA" Diskar så. Men jag undrade hur det var med en "EXTERN" Den kopplas altså genom usb

Men såhär:
Håll in windows-loggan+R, skriv cmd, skriv CONVERT (enhetsbeteckning på externa HDD): /fs:ntfs
Funkar prima.
Lycka till!

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Men såhär:
Håll in windows-loggan+R, skriv cmd, skriv CONVERT (enhetsbeteckning på externa HDD): /fs:ntfs
Funkar prima.
Lycka till!

Sjyst! Tack ska du ha..Problemt var inte att jag inte visste hur man formaterar:) Utan om de funkar lika bra på en extern som en intern:D

Visa signatur

You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vojnik
Sjyst! Tack ska du ha..Problemt var inte att jag inte visste hur man formaterar:) Utan om de funkar lika bra på en extern som en intern:D

Det där formaterar inte utan konverterar. Dvs behåller datan på partitionen
Kör själv extern disk med NTFS (den var intern förut) och fungerar prima. FAT32 ska dö

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Om man har 1 hårddisk ,kan man då konvertera om hårddisken från Fat32 och behålla all data bara sådär ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lyback
Om man har 1 hårddisk ,kan man då konvertera om hårddisken från Fat32 och behålla all data bara sådär ?

Ja.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

och så formaterar du externa på samma sätt som interna..

Permalänk
Medlem

Fy fan vad jag gillar de här forumet, ni som hänger här är fan bäst Har aldrig behövt nån annan källa än det är för att fixa nåt

*nöjd*