Permalänk
Medlem

Hjälp!

Hej, jag har ett problem.
Jag har nydligen köpt en digitalkamera, men när jag kopplar in kameran till datorn för överföring eller vad man nu ska göra så blir det problem.
För när jag ska öppna själva enheten för att komma åt bilderna. så vill datorn att jag ska formatera enheten. Jag försökte formatera enhgeten, för att se om jag över huvudtaget kommer i mappen, men det gjorde jag inte, fick bara ett meddelande att formateringen ej gick att slutföra.

Detta har inte hänt bara en gång uten det är samma sak när jag ska in i min mp3.

Finns det någon som har någon idé?

Visa signatur

Detta är inte du =/

Permalänk

När man köper en digitalkamera så brukar det följa med program för att föra över bilder från kameran till datorn, har du inte fått ett sådant?

Att datorn vill formatera minnet i kameran har att göra med att datorn inte kan läsa minnet i kameran.

Ladda ner trial versionen av Photoshop Album eller elements om du inte har något program som borde ha följt med kameran.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Om du formaterar kortet i datorn är risken ganska stor att kameran inte kan använda kortet sen.
Du ska göra det i kameran eller med programet som följer med kameran.

Visa signatur

Medlem #14