RAID0 - problem WD320GB + GA-965P-DS3

Permalänk
Medlem

RAID0 - problem WD320GB + GA-965P-DS3

Installerat allt och alla drivrutiner, allt gick fint. Startade om några gånger när jag skulle installera drivrutiner i windows; sen stänger jag av den helt för att jag ska äta - kommer tillbaka, startar den, och så står det att ena hårddisken är Non-Raid helt plötsligt och det funkar så klart inte att fortsätta.
Allt är installerat riktigt, hårdvarumässigt. Den hittar bägge hårddiskar men bara den ena var det RAID på.
Installerat drivrutiner från disk, 366 versionen XP + windows RAID drivrutinerna, allt senaste från Gigabyte. Jag hade innan felet installerat alla drivrutinerna i windows och allt fungerade prima.
Bios version F7.
Jag deletade RAID partitionen och försökte starta om det hela från början, men nu säger den att den samlade storleken enbart är på drygt 70GB iställer för ca 610 den var när jag gjorde allt första gången.
Jag hade tidigare partionerat hårddiskarna i en 40GB C: och resten i E:
Är det någon som har någon idé om vad som gick fel först? Kan installation av drivrutiner i windows ändra på RAID? Hur kan jag undgå att det sker igen? Inte logiskt för mig...
Hur kan jag göra nu för att jag igen ska se att det är drygt 610 GB ledigt på hårddiskarna när jag ska börja partionera och installera windows?
Snällt om ni kunde hjälpa, detaljerad instruktion skulle vara fint.
Tack på förhand.

Tillägg: Jag startade datorn när jag hade en extern USB hårddisk ikopplat när det blev fel, kan det vara det? Från det att jag startade om datorn och det funkade fint till att allt sket sig så installerade jag ljuddrivrutiner samt skärmdrivrutiner.

Installation av windows med 70 GB misslyckades. Jag försökte att formatera hårddiskarna C: och E: som det hette, E: verkade det inte som det fanns, D: fanns istället nu? Mystiskt. Efteråt nu kan datorn inte hitta några hårddiskar alls vid windowsinstallationen, allt har skitit sig....God Jul...