Datan startar ej med slave kopplad

Permalänk
Medlem

Datan startar ej med slave kopplad

Hej min data startar ej när jag har min slave inkopplad (os hittas ej står det)
När jag kopplar ifrån disken så startar den, kan jag ha för lite ström jag har 450w idag.Jag har köpt ett nytt graffe som krävde extra ström BLISS 7800GS jag vet ej om det stjäler ström från annat

Permalänk
Medlem

Re: Datan startar ej med slave kopplad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nörd
Hej min data startar ej när jag har min slave inkopplad (os hittas ej står det)
När jag kopplar ifrån disken så startar den, kan jag ha för lite ström jag har 450w idag.Jag har köpt ett nytt graffe som krävde extra ström BLISS 7800GS jag vet ej om det stjäler ström från annat

Startar datorn då?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Om du har OS (Windows ) på slaven, så kan du väl försöka med att koppla bort strömmen från master-HD'n och kolla om den går upp i Windows då.

Om den gör det så räcker inte strömmen till två HD eller oxå är det något fel på master-HD'n.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Re: Datan startar ej med slave kopplad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nörd
Hej min data startar ej när jag har min slave inkopplad (os hittas ej står det)
När jag kopplar ifrån disken så startar den, kan jag ha för lite ström jag har 450w idag.Jag har köpt ett nytt graffe som krävde extra ström BLISS 7800GS jag vet ej om det stjäler ström från annat

Testa att köra hårddisken som Cabel Select istället så kan det kanske fungera bättre.

Visa signatur

Server: Core i5 13500 | ASRock B760M Pro RS/D4 | Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz | OS Unraid | 14TB lagring | Cache 2x M.2 NVMe 500GB