WD Mybook Essential 250GB fungerar ej!

Permalänk

WD Mybook Essential 250GB fungerar ej!

Hej,
Sitter här och är arg! Hur får man en 2 månader WD Mybook 2.0 hårddisk att fungera igen? Det är nämligen så att när jag startar upp min externa HDD, hänger sig datorn och den väntar på att HDDn ska starta upp, men det gör den inte senni.. Men om jag stänger av strömmen igen på min Mybook fungerar datorn finfint.. o som sagt den kan inte överhuvud taget hitta min Mybook. Alla mina backupfiler, senaste semesterbilder, filmer, ja det mesta är på denna. Och nu startar den inte... Help! RIsken är ju att om man lämnar tillbaka den så raderar dem innehållet, eller att man får en ny eller liknande.. men jag vill ju ha tillbaka mitt inehåll.. Misstänker att det bara är det externa tramset som är galet, och att själva hårddisken som sådan fungerar.. Tacksam för all hjälp man kan få. Tack,

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk
Medlem

Testat i en annan dator? för om du hade kollat några rader ner så är de en till som har samma problem men han hade tydligen nått nätagerigrats problem.

min fungerar iaf frlfritt sen dreamhack i sommras

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk

Har testat i en annan dator oxo.

Tack ändå, men han kanske menar transformatorn till själva HDDn... hmm ska fråga..

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk
Medlem

okej. men lådorna går inte öppna på nått fiffigt vis så mana kan skruva ut disken och sätta i den i datorn?. ide gräns snitt ser jag iaf att de är på den, dock vet jag inte redigt hur man får upp den.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk

Formatera och återskapa

Tjenis! Nu har jag äntligen fått rätt på den. Fick riktigt bra support av WD och jag lyckades formatera och återskapa hårddisken efter att ha tagit ut den ur sitt externa case. Men det tog iofs 12 timmar totalt. God jul alla!

Visa signatur

SatanClaus