Vilken fil vid F6 stopp?

Permalänk
Medlem

Vilken fil vid F6 stopp?

Äger en gammal XP installationsCD med SP1. CD'n saknar SP2.

Eftersom jag har en Seagate SATA disk i min PC, så tänkte jag läsa in SATA drivern från diskettstationen vid F6 stoppet i samband med installationen av Windows XP.

Har laddat ner SATA drivers mm från VIA och fått en Zipfil, som innehåller cirka 30 olika filer.

Vilken (vilka) filtyper är det som skall ligga på disketten???

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

Uppdatera din XP via Windows update till SP2 så löser det sig.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Hur skall jag kunna uppdatera Windows XP till SP2, när jag inte gjort installationen än??

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Uppdatera din XP via Windows update till SP2 så löser det sig.

Man kan bara älska folk som bara läser topic.

Leta efter en readme.txt, alternativt försök tänka fram rätt fil - det borde inte vara så svårt att kolla på namnen.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Hedersmedlem

Enklast är ju att packa upp alla filerna från zippen till diskett. Windows install väljer själv rätt filer.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tack för råden!

Zippen gav 10MB filer av olika slag. Men jag grovsorterade ner det till 1,4MB.
Och det funkade, men jag vet fortfarande inte vilken(a) filer som gjorde jobbet!

Men jag lärde mig en annan sak: Microsofts SATA default-drivare i SP2 är icke borttagningsbar. Har man väl klämt in den så sitter den där, och kan inte bli ersatt av mera funktionsrika och effektiva drivers från VIA eller nForce. Omöjliggör tex hotswap av SATA diskar!

När skall Microsoft supporta SATA på riktigt???

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Där har du faktiskt fel. I alla fall nforce4 drivers går utmärkt att lägga in i efterhand, vilket exempelvis möjliggör hotswap.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt VIA och jag har dessutom rätt. Läs VIA's egen hemsida.

Visa signatur

Gudrun1