Spela spel utan crack när dvdbrännare är bortkopplad

Permalänk
Medlem

Spela spel utan crack när dvdbrännare är bortkopplad

Jag köpte mitt fifa 07 av en kompis, han har skivan men sålde sin cdkey som är unik till mig. Jag tog en image av hans spel och installerde p åmin dator, kör med virituella enheter.
Jag kan spela mitt Fifa 07 utan crack när jag inte har min dvdbrännare inkopplad.
Men när jag kopplar in den så står det "sätt i rätt dvd-rom och försök igen". När dvdbrännaren är inkopplad så kan jag spela med crack men då kommer jag inte in online.
Vad ska jag göra, funkar det om jag bränner ner imagen från hans spel på en skiva och kör med den??

Permalänk

Var vänlig och läs reglerna innan du gör en tråd.

§ 7
Piratkopiering

Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

Men det är inte piratkopiering. Jag vill bara kunna köra utan skiva och undrar varför det blir som det blir, därför ber jag om råd.
Alltså, du kanske tolkar det som det men detta har absolut ingenting med piratkopiering att göra.

Permalänk
Medlem

Jag är rädd att kopiering av mjukvara, även kopior eller backuper av skivor, är olagligt.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Jag är rädd att kopiering av mjukvara, även kopior eller backuper av skivor, är olagligt.

Nänänä..däremot bryter han mot det avtal som han har ingått när han installerar spelet vilket kan ge upphov till tvist. Att kopiera någonting är enligt lag inte olagligt. Problemet är att man inte äger ett spel bara för att man har betalat för det och kan spela det. Du har en licens som du får använda efter reglerna som du acceptera genom att trycka den berömda "Godkänn" knappen. Och den tillåter inte att han gör som han gör. Finns mjukvara som du får kopiera och ändra i hur du vill.

Till trådskaparen.. du har gjort en kass deal. Kräv snubben på skivan. Finns ingen anledning till att han ska behålla skivan om han sålt spelet och inte ämnar spela det längre.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Läs våra regler käre Hampe.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015