codecs till wmp 11

Permalänk
Medlem

codecs till wmp 11

wmp vägrar spela dvd filmer på grund av att jag inte har några codecs, har sökt lite men inte riktigt hittat det jag letar efter. kan någon vänlig människa länka till en sida där jag kan ladda ner de vanligaste / mes nödvändiga codecsen ?

ber om ursäkt om det finns liknande trådar som jag har missat

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se vad det har med lagring att göra, posta en tråd i Microsoftdelen så är det nog fler som uppmärksammar tråden.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Media Player Classic funkar för mig direkt efter ny Windows-installation utan något extra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

annars finns det ju alltid VLC(www.videolan.org) och Power WinDVD ;)..

på senaste tiden har jag använt VLC, vilket funkat utan problem

Permalänk
Medlem

På senaste tiden har jag slutat använda VLC då MPC med rätt codecs funkar så mycket bättre.
Men VLC är dock fortfarande bra om man inte har codecs

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Skulle säga www.free-codecs.com

Gissar att du letar efter xvid, ac3 samt någon mpeg2-decoder

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

nån som får WMP11 att spela upp filmer i webbläsaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
nån som får WMP11 att spela upp filmer i webbläsaren?

Om du använder firefox:

Kopiera npdsplay.dll (som ligger i C:\Program\Windows Media Player) till firefox/plugin mappen.

EDIT: En guide om det inte funkar att enbart kopiera "npdsplay.dll":
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213

Permalänk
Medlem

tack för alla svar och jag ber om ursäkt för att jag la den fel
ska prova åvanstående