Windows hittar min hårdisk bara ibland.

Permalänk
Medlem

Windows hittar min hårdisk bara ibland.

Konstigt nog är det så att när jag ibland startar datorn hittar inte windowsxp min andra hårddisk en maxtor 200gb 16mb. Hur kommer det sig? Det är väldigt påfrestande. Har kollat kablarna och allt satt bra.

Permalänk
Medlem

Dåligt nätagg?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Är det PATA eller SATA på disken?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det är en Sata (vad fan är pata by the way?)

Permalänk

Sata o pata

pata = ide

det kan vara glapp i kontakten til hdd .. hade så förnågra dar sen då jag inte fästminasaker redigt ( bygger eget ) så när fläktarna dragit igång så kunde de floppa ur kontakten som jag efter några gånger efterråt bytte till en annan bättre en

har du klockatdatorn elelr så?
är bägge diskarna sata?
kan vara vajsing med byglingar men det bör det ej vara
ostabiltnätagg
dåligtmoderkort elelr så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret

Jo, jag har klockat en del. Eftersom problemet uppstår nästa varandra gång jag startar datorn låter det som att det kan vara nån fläkt som ställer till det (jag har 3 fläkter i burken.

Jag skulle dock vilja veta till vilken bättre kontakt du bytte till. Jag tycker att de medföljande kontakterna sitter lite slappt.

Permalänk

jag bytte vara ifrån en annan av samma sort det kan vara liteskillnad i mellan de..

men ta och klocka ner datorn lite min datoar vägrar totalt att hitta min sata hdd om jag klockar men om du har fler än 4 sata portar kör disken i port 3 eller 4 för de ska vara låsta har jag för mig annars kan de stå i manualen eller om du gå in på moderkortstillverkarens sida och dra ner manualendärifrån

Visa signatur

I am Extrazz.