Slot-Loaders, Slot-In DVD-RW Drives - Vänligen Hjälp!

Permalänk
Medlem

Slot-Loaders, Slot-In DVD-RW Drives - Vänligen Hjälp!

Goddagens!

Jag har sökt efter återförsäljare av s k Slot-In Drives, begreppet innebär att CDn förs in automatiskt i läsaren/skrivaren, som i en bilstereo, istället för att ett CD-deck skjuts ut där skivan placeras.

Dessa verkade vara populära kring 2003-2004, men jag hittar ingen återförsäljare av dessa idag. Är väldigt intresserad av någon välkänd nätbutik som har dessa i sitt sortiment. Tänkte använda den i mitt HTPC-bygge. Har sökt runt nu i några dagar utan succession.

Vore väldigt tacksam för hjälp!

Tack på förhand.

/Sneak

Visa signatur

Datorer är som tonåringar, de krånglar hela tiden.

Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare

Han vill nog ha en i 5.25" utförande. Helt omöjligt o hitta.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Ja precis, en 5.25"-variant. Det måste ju finnas någonstans? Varför skulle utbudet av dessa avskaffas så plötsligt?

Visa signatur

Datorer är som tonåringar, de krånglar hela tiden.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag letar själv efter såna, men det verkar vara förgäves... Jag har bara hittat en på: http://www.dataprince.se/?article=DVD-106S

Men priset är ju rena rånet.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Vi kanske ska leta vidare ihop? Vore riktigt najs om du/ni rapporterade allt ni hittade till mig, och jag till er (via detta forum).

Visa signatur

Datorer är som tonåringar, de krånglar hela tiden.

Permalänk

Har kollat runt mycket och plextor hade en vanlig 5.25 dvd-brännare undersommaren/våren. Sista av slot in @ 5.25. Har annars mara sätt slimline brännare.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Två frågor... tre...

1.) Matar slim-lines verkligen in CDn själv? Helautomatiskt? Eller är det sådana man trycker in?

2.) Har också sätt Plextors, på deras hemsida, den är riktigt fin. Men har inte sätt den i någon affär? Vore riktigt skoj om någon hejjare kunde hitta en.

3.) ? Återkommer med denna...

Visa signatur

Datorer är som tonåringar, de krånglar hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneak
Två frågor... tre...

1.) Matar slim-lines verkligen in CDn själv? Helautomatiskt? Eller är det sådana man trycker in?

2.) Har också sätt Plextors, på deras hemsida, den är riktigt fin. Men har inte sätt den i någon affär? Vore riktigt skoj om någon hejjare kunde hitta en.

3.) ? Återkommer med denna...

Man stoppar in skivan och slörp så suger den in den...:P Så ska en slimlinespelare vara för mig ialla fall. Är ingen zipdrive som man ska stoppa in.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått tag på någon. De kan ju inte sluta sälja dem. Jag är inte säker på att slimlines slot-in suger in dem, utan misstänker att de fungerar som zip-drives just.

Tacksam ifall någon hittar en återförsäljare av en 5.25". Den eviga frågan kvarstår trots allt.

Visa signatur

Datorer är som tonåringar, de krånglar hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneak
Jag har fortfarande inte fått tag på någon. De kan ju inte sluta sälja dem. Jag är inte säker på att slimlines slot-in suger in dem, utan misstänker att de fungerar som zip-drives just.

Tacksam ifall någon hittar en återförsäljare av en 5.25". Den eviga frågan kvarstår trots allt.

Nja, jag tror tvärtom. Kolla på en bilstereo t.ex. jag har altrid sett någon där du har matat in skivan manuellt på samma sätt som en zipdrive.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jag har en slot-in 5.25 DVD-läsare hemma som ligger och samlar damm. Pioneer. Får jag några bud?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

1.) Vet du om den säljs?
2.) Vart köpte du den?
3.) Är den svart?
4.) 150 kr bud.

Visa signatur

Datorer är som tonåringar, de krånglar hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneak
1.) Vet du om den säljs?
2.) Vart köpte du den?
3.) Är den svart?
4.) 150 kr bud.

1. Jag fick den från en polares farsa för ett par år sedan. Vet inget om den men den funkar bra.
2. se ovan
3. Den är beige som allt från den tiden
4. Nja, om de inte går att få tag på längre så låter 150 lite lite.

Någon annan som bjuder högre?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Har fått tag på 2 st nu, gratis.

Visa signatur

Datorer är som tonåringar, de krånglar hela tiden.