hårddisk syns inte i utforskaren

Permalänk

hårddisk syns inte i utforskaren

Har ett problem. Har idag fått en SATA hd på 250gig. Kopplade in den och man såg att windows upptäckte den och installerade den. Men den syns inte i utforskaren (kör xp sp2) ser den i enhetshanteraren.
Har en 250gig sata sen tidigare, det finns 4 uttag och har provat på alla lediga men med samma resultat.
Varför blir det såhär??

Tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Klippt från Lagring/FAQ
Ignorera punkt 1-2.

- Hur installera en ny hårddisk.
I windows XP och windows 2000 gör så här:
1. Kontrollera att du har lediga IDE-platser.
2. Sätt jumpern på disken för antingen Master eller Slav (beroende på viken ledig plats du väljer)
3. Koppla in nya hårddisken.
4. Slå på datorn.
5. Kontrollera så att BIOS hittar den nya disken (Om inte: aktivera så att BIOS söker efter den nya disken)
6. Boota in i Windows.
7. Partitionera hårddisken (Enkel volym eller flera partitioner). Funktionen hittar du under: START > Inställningar > kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Datorhantering >Diskhantering eller genom att högerklicka på "Den här datorn", Välj "Hantera", Gå in under "Diskhantering".
8. Formatera Hårddisken. Den funktionen hittar du under: Min dator > sen är det bara att klicka på disken och formatera. Alternativt så högerklicka på partitionen du precis skapat i diskhanteraren och välj "Formatera".
9. Vänta.

KLART!!!

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.