Hårddiskkrasch!

Permalänk
Medlem

Hårddiskkrasch!

Hjälp! Min 200gb s-ata disk dog efter att jag bytte chassi.
Jag misstänker att det är nåt med strömförsörjningen som tagit stryk eftersom den inte går igång.
Tacksam för alla tips och råd, kanske nån som vet såt bra företag som kan laga HD.

Permalänk

Förstår jag dig rätt så går moderkort+fläktar igång, men hårddisken spinner inte?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis. Och de andra diskarna fungerar utmärkt, kablaget är det heller inget fel på, testade med en annan disk.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Testa dra ut strömsladden, boota datorn, stäng av, in med strömsladd igen, boota. Se om den fungerar nu.
Brukar hjälpa när någon av mina diskar dör i min server, har lite ont om ström där. (ett 250watts noname nätagg driver server med 5-6diskar)

annars testa att vicka lite på strömsladden när datorn är igång, kan vara att det är glapp. Är det så, så kommer förmodligen hårddisken börja spinna upp när du vickar på strömkontakten.
Är fallet så, så testa byt strömsladd, om det inte hjälper så har du väll något problem med strömkontakten på hårddisken, å då har du problem (: