Maxtor Maxline III otroligt dåliga

Permalänk
Medlem

Maxtor Maxline III otroligt dåliga

Har 3 st. Maxtor Maxline III som är avsedda att arbeta 24/7 och med 5 års garanti.

Vad ska man säga, samtliga kraschat inom 9-11 månader.

Ingen har gått 24/7, utan snarare 10/5.

Seagate har ju köpt Maxtor, så jag funderar förstås på om de nya Seagate jag har fått är lika dåliga som de kraschade Maxtor.

Finns det igentligen någon disk idag som verkligen håller 5 år utan att krascha.

Maxtor varnar jag självklart för och har haft många Maxtor genom åren och ett par stycken till har tidigare kraschat, men aldrig just Maxline förrän nu.

Visa signatur

Antec Performance One P180, Tagan Easycon 580W, Athlon 64 X2 4800+, Asrock 939 Dual Ata2, TwinMos Dual 4x512, 4x300 Maxtor Diamond Maxline III Sata 2, NEC ND-4550, 2 Acer AL2216Wsd

Permalänk

Jag har också läst att just maxtors maxline III serie ska vara väldigt opålitliga. Läste en del om dem på storagereviews forum och de var skitmånga där som klagade över dem.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

När det gäller dina nya seagates så är de nog bättre. Seagate behåller maxtor endast som ett budget alternativ till sin seagate diskserie.

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!