Permalänk

HDD Krash

Hej swecare nu har det tråkiga med hårddiskar troligen hänt mig också. Jag formaterade datorn som jag gör då och då, vid formatering kopplar jag ur mina lagringsdiskar. När fomateringen och windows är klart och nyinstallerat kopplar jag in dom igen. Nu till min förfäran låser sig datorn innan xp börjar ladda och datorn startar om sig (bluescreen). Jag har kopplat ur och kollat vilken disk det kan vara som krånglar och kommit fram till att det är en seagate 200gb som är lite krasslig. Jag kommmer åt den i bios men längre än så går det inte.
Skulle behöva lite hjälp med mitt problem.

Jag har tittat lite på mitt problem och märkt att HDD:n inte är sönder utan systemet låser sig när jag kopplar in mina två IDE diskar samtidigt. Någon som har något tips på vad det kan vara? Det har funkat så i 1-2 år innan.

Tack på förhand //LillaGrynet

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |