sweburn.com - erfarenheter?

Permalänk

sweburn.com - erfarenheter?

Nån som provat denna butik? Dom har billiga verbatim dual skivor

http://www.sweburn.com/product_info.php?cPath=27&products_id=...

Är dom silverblanka? Dvs såna skivor som flagar etc?

Permalänk

DL skivorna funkar bra i 8x med rätt brännare.. vet inte exakt vad du menade med flagar? men verbatim skivorna var ljusråsa-blanka..

dom är snabba med leveranser också

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara lite skeptisk till denna butik, ingen kontaktinfo och verkar inte acceptera kreditkort som betalning(?) vilket är ett dåligt tecken...hittar inget intressant om dom om man söker på google sånär som ett par inlägg i ett annat forum från personer som är nyregistrerade och bara skrivit inlägg som är positiva till butiken...bör nog vänta med att beställa något därifrån tills det kommer lite mer trovärdiga omdömen om stället...

/Frispel

Permalänk

Jag hittade de också, verkar vara lurig. Alla som har gott att säga de har väldig få poster.

Visa signatur

[size="1"]Trodde du på fullaste allvar att du skulle få behålla den där länken i forumet? Gratulerar till din första varning /Garland
Tack: Glädjetårar.[/size]

Permalänk
Inaktiv

Det luktar ju lite oseriöst.

08 - 410 698 88 ger ingen träff på Eniro.

"Maximal kompatibilitet. Funkar inte dessa skivor är din brännare troligen trasig."

Skulle inte betalat i förskott direkt. Men vafan, att hämta i butik ska nog inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara en nystartad, med seriös källarfirma.. Men jag skulle nog vara lite misstänksam..

Domänen är reggad via namezero, så det ger ingen ledtråd..
DNS:erna är .driften.net, telnr som anges där går till "Farsta husläkare". Gatuadressen sammanfaller med Levonline (webhosting) men även med "Enterprise Systems Managed Hosting AB" (www.internetborder.se)
http://www.upplysning.se/show.aspx?id=5565503199&type=company som kontakten på driften.net anges ägas av.

Om man surfar till sweburn.com skickas man mot hangout.dyndns.org [213.114.214.201], och på hangout.dyndns.org ligger hemsidan för någon CS-klan.. ett annat ailas för hangout.dyndns.org är traz.us, http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=traz.us och nu har vi plötsligt ett namn.. IP-adressen går till B2's nät.. för privatkunder..

Så; skum - knappast.. Oseriös - troligen..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom det är oklart om trådskaparen vill diskutera själva butiken eller skivorna (eller båda?) låter jag tråden vara kvar i lagringsforumet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag tycker oxå att butiken verkar lite skum, jag blev tipsad om den av en kompis som visst kände han som startat företaget, jag tror jag ska fråga ut honnom sen.
Iallafall så skickade jag ett brev till dom igår, fick svar nästan direkt, Här är vad jag skrev och vad dom svarde:

Hej.
Ni verkar ha väldigt bra priser, men eran hemsida verkar lite mindre seriös. jag funderar på att beställa från er, men när man inte kan hitta varken adresser, org.nr om ni innehar f-skatt, eller vem som står bakom företaget/ företagets riktiga namn. så blir man lite fundersam. Jag ser att folk på forum oxå är fundersamma på om ni verkligen är ett seriöst företag.
Så det vore bra om ni gjorde ett mer seriöst intryck, då skulle ni garanterat få mer kunder.

PS. om man söker på ert tel.nr på tex hitta.se så får man ingen träff. .DS.
<<SVAR>>
Hej Olof!

Ska försöka svara på era frågor. Vi är inte registrearde i sverige. För då skulle inte vi kunna ha dessa priser. Utan vi är regristrade i england. Vi har en engelsk adress men vi ska snart byta så därav så står det ingen adress på våran sida. Men vi har precis skaffat ett svenskt lokalnummer för telefonsuport. Jag förstår om du är misstänksam men de ska du inte vara. Det är bra att kolla omdömmen på alla produkter samt söka på tex googel så ser du att vi inte är några skojare. Och ang utsenedet av våran hemsida så är vi inga webproffs utan vi satsar hellre våra pengar på att hålla nere våra kostnader. Jag hoppas att du blev nöjd med dina svar. /Mikael T

*edit*: Sökte efter dom på google, man får ca 7 träffar och alla handlar om dom är seriösa eller ej.

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk

Möjligt att dem är seriösa. Men stavningen får mig att rygga minst ett steg bakåt.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Har faktiskt handlat av dom nu, valde dock att hämta skivorna i skarpnäck vilket fungerade aldeles utmärkt, skönt att slippa fraktkostnaden...men jag skulle inte rekommendera någon att betala i i förskott, verkar vara någon form av hobbyverksamhet snarare än en riktig butik...

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från Sweburn ett flertal gånger, främst för deras billiga DVD-DL-skivor, och jag har aldrig haft några problem. Jag har betalat i förskott samtliga gånger. (främst för att jag är för snål för att betala postförskottsavgifter etc.)

Visa signatur

Asus Prime AP201 White || AsRock B760 Steel Legend || Intel i5 12600KF || Gigabyte 2080 Ti || Corsair Vengeance DDR5 32GB || SeaSonic Focus GX 750W

Permalänk
Medlem

Snabb leverans, billiga priser, trevlig personal. Mycket bra sida helt enkelt.

Enda jag inte gillade vart allt bök med paypal innan man kunde betala sina grejer, men när väl det vart fixat och man hade konto vart det smidigare än något annat betalsätt jag använt.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk

Äntligen en som har varit reggad längre än 2 dagar som också har uttalat sig. Det jobbiga är alla andra sidor har fan slut på verbatim dl skivor. Bara wesellcd som säljer de 38kr st samt 130kr i frakt. :/

Visa signatur

[size="1"]Trodde du på fullaste allvar att du skulle få behålla den där länken i forumet? Gratulerar till din första varning /Garland
Tack: Glädjetårar.[/size]

Permalänk
Medlem

Beställde 20st Verbatim DVD+R DL i måndags betalade i förskott via internetbank. Fick ett mail att pengarna var mottagna dagen efter och att skivorna hade skickats.

Idag hämtade jag ut dom som ett stort brev på posten:

(tryck för större)

Fungerar hur bra som helst

Har tänkt att beställa därifrån flera gånger tidigare, även när han hade denna sida.

Men det var först nu det blev av.

Det är ju en privatperson som kör egenimport, men det betyder ju inte att det är "oseriöst"

441:- sammanlagt för 20st DVD+R DL - klockrent

Permalänk

http://www.sweburn.com/shipping.php?osCsid=7d5af590fbda235e7a...

"Fraktsätt:

Vi skickar våra varor med postens alla tjänster och bussgods. Vill ni ha något annat alternativ eller få våra produkter skickade utanför Sverige kontakta oss: info@sweburn.com. Eller ring oss på nummer 08 - 410 698 88

Brevförsändelser är ospårbara och oförsäkrade. Detta innebär att SweBurn inte kan ta något ansvar för förlorade försändningar. Vi erbjuder detta alternativ för att hålla nere era kostnader. Förlustrisken är liten men den finns där. Har ni haft problem med försvinnande post i ert område avråds ni från att välja detta alternativ. Tack för er förståelse. "

jag vet inte om de låter så tryggt :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
jag vet inte om de låter så tryggt :/

Det han menar är att han skickar det som ett vanligt brev för att det är billigast, men givetvis finns det risker. Det finns det alltid när man skickar med posten.

Om du vill ha trygghet kan du beställa från typ Dustinhome istället, här finns ett 10-pack Verbatim DL skivor för 395:- Länk

Det blir alltså 839:- för 20 skivor istället för 441:- som jag betalade.

Permalänk

Först beställde jag från conrad, efter tio dagar ringer jag de och de säger de få in skivor 10Maj. WTF!!!!

Nu har jag slängt iväg en beställning till sweBurn och betalat, vi får se om skivorna dyker upp nästa vecka.

EDIT: Jag har fått hem skivorna nu, betalning gick på en dag och skivorna kom efter helgen så allt gick bra. För det priset kan man nog inte klaga på nånting.

Visa signatur

[size="1"]Trodde du på fullaste allvar att du skulle få behålla den där länken i forumet? Gratulerar till din första varning /Garland
Tack: Glädjetårar.[/size]

Permalänk
Medlem

Jag har beställt över 100 skivor från Micke på Sweburn. Om du läser på psxcare så ser ni hur många som handlar dvd dual layer från han.

Har aldrig haft det minsta problem. Jag fick t.o.m. lämna tillbaka en bunt skivor som fungerade mindre bra med min brännare och xbox.

Permalänk
Medlem

Har nu beställt 2x20p verbatim dual layer. Dom är även skickade så då är det bara att vänta på att dom kommer fram.
Om inget oväntat händer måste jag medge att det fungerar väldigt bra att handla från sweburn.

Permalänk
Medlem

köp från wesellcd.com
billigare tror jag.. köper jämt därifrån

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
köp från wesellcd.com
billigare tror jag.. köper jämt därifrån

20st Verbatim DVD+R DL från Wesellcd = 763kr 4-5 dagars leverans

20st Verbatim DVD+R DL från Sweburn = 441kr 1-2 dagars leverans

Permalänk
Medlem

Beställde ett 20 pack verbatim DL skivor. Jag beställde dem med brev, dvs. ingen garanti om de försvinner påvägen vilket de självklart gjorde. Men som tur var stötte jag på brevbäraren som kom ihåg att han sett mitt brev och att det inte gått in genom brevinkastet. Han såg det som hans fel att det efter det försvunnit så posten ska ersätta mig 441:-.

Jag köpte därefter ett 20 pack skivor direkt hemma hos killen som driver sweburn, det verkar mest vara en hobbyverksamhet då han inte har någon direkt butik. Men han är trevlig och seriös!

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Har bara gott att säga om denna butik, kommer fortsätta handla

trevligt folk, och snabba

/Daniel

Permalänk
Medlem

Kanske har fel, men sortimentet stämmer in väldigt bra på att killen sitter
och beställer från http://svp.co.uk.

Permalänk
Medlem

Populäraste produkten: 20pack Verbatim DVD+R DL beställer han nog från USA - förpackningen och skivorna ser annorlunda ut än de europeiska modellerna.

Permalänk

Ja, och om han beställde från SVP som jag också tänkt så skulle han ju behöva dra av momsen på nåt sätt...

17,5% är inte att leka med trots allt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

VAT på 17.5% ingår redan i priserna på SVP. Bara frakten som tillkommer.
Är man storhandlare går det att deala lite med dem.
Verbatim 50-pack kostar 124:- och han tar 174:-, så
visst går det att tjäna lite pengar.

Eftersom man kan hämta hos honom till dessa priser tyder det på
att han förmodligen kör det som hobby, och svart.
Detta eftersom han levererar hemifrån och inte utomlands likt wesellcd.
I såna fall är han ute på hal is iom kassettersättningen som alla företag är skyldiga att betala.
Denna kan han omöjligt betala med dessa priserna.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att det gick väldigt smärtfritt att handla från sweburn.
Bara att betala sen ploppade skivorna upp hemma

Permalänk

Varför skall dom ha personnr? Det kan väl ändå inte vara nödvändigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fintelvoodel
Varför skall dom ha personnr? Det kan väl ändå inte vara nödvändigt.

tror de behövs om du struntar i att hämta dom på posten eller nåt

btw var jag och hämtade mina skivor hos han förut, skum snubbe, men schysst va han

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.