Windows startar inte?

Permalänk

Windows startar inte?

Ja har nyss plockat ihop min data och till den har ja allt nytt förutom min gamla hårdisk med windows redan instalerat..ja tror ja kopplat alltt rätt nästan 100, men när ja sätter igång datan startar inte windows? e de min hårdisk de e fel på, bios inställningar lr kanske e de jag som kopplatt ng fel vilket ja inte tror..hjälp mej..!

Visa signatur

Rooki nr:1

Permalänk
Medlem

Re: Windows startar inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fortuNe1234
Ja har nyss plockat ihop min data och till den har ja allt nytt förutom min gamla hårdisk med windows redan instalerat..ja tror ja kopplat alltt rätt nästan 100, men när ja sätter igång datan startar inte windows? e de min hårdisk de e fel på, bios inställningar lr kanske e de jag som kopplatt ng fel vilket ja inte tror..hjälp mej..!

lite kryptisk formulering, men du har alltså allt utbytt utom HDD som jag fattar det.

med så mycket ändringar är det bäst att ominstallera alltihop, det kan funka ändå om all drivrutiner finns tillgängliga. men det är tydligen inte fallet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

men de ska väll ändo fungera utan att installera om. de enda skälet att ja itne instalera omfrån bröjan e för att den har äkta version av windows.

Visa signatur

Rooki nr:1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fortuNe1234
men de ska väll ändo fungera utan att installera om. de enda skälet att ja itne instalera omfrån bröjan e för att den har äkta version av windows.

vilket betyder att det är en fabriksinstallation antar jag? isf betyder det i sin tur ännu mindre chans att det finns fungerande drivrutiner för nått du nu skruvat ihop att få det att fungera med.

tyvärr, men det är bara att köpa nytt eller pröva alternativ om du vill vara laglydig fortsättningsvis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Du måste installera om Windows då du har bytt moderkort, annars fungerar det inte.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.