Hårddisk? Har jag gjort fel? Hjälp behövs.

Permalänk

Hårddisk? Har jag gjort fel? Hjälp behövs.

Nu tänker jag förklara mig kort. Det gäller min mosters dator. Har för ungefär 1.5 månad sen byggt en dator till henne med bl.a en 160 gigs SATA hårddisk. Det var första gången jag använde mig av sata, och huvudsaken är att jag fick igång allt osv. Men de jag inte visste DÅ var att de fanns två power uttag till sata, både vanlig 4 pin och sen den specielle tunna ni vet. Och man ska ju bara använda EN av dem. och jag använde båda. Och de står ju att de kan bli fel osv om man gör de. Och under tidenn har jag fått formatera 2 ggr osv pga att de blivit fel osv. Tex hon satt idag och allt funkade så helt plötsligt kaosade de till :S
Det gick att starta datorn men inte att komma till skrivbordet.
Och de jag nu undrar, kan de vara pga mitt misstag? Jag upptäckte de idag att jag hade använt båda poweruttagen samtidigt.

Det jag undrar är, vad kan följderna bli pga att man använder båda poweruttagen? osv? jag tror ni förstår vad jag menar.

Tänk på att de som hnde henne dator idag, itne alls behöver vara pga 2 poweruttag.

Jag behöver verkligen hjälp. Tack på förhand.

Visa signatur

Agenten

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Jag tror bara du har haft oturen att få en dålig disk.
Ladda ner tillverkarens diagnosverktyg o gör en test.

Jag har 2 st raptor diskar som jag har kört med båda kontakterna i över 1 år och gör det fortfarande o det har aldrig strulat det minsta för mig.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar