datan/hårddisken kracshar hjälp!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

datan/hårddisken kracshar hjälp!!!!!!!!!

tjena varenda gång jag överför filer från min dvdbrännare så låser sig datorn och sen blir det bluescreen... har hänt flera ggr förut vad är felet? har en samsung t133s 400gig 16mb cache

m.v.h lazzve

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutinerna?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

drivrutiner? hur laddar man ner dem ir installerar? har dem senaste ppåmoderkortet o graffet men inte på hårddisken var laddar jag ner dem?

Permalänk

tillverkarens hem sida .. står där hur man gör

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hittar inte den inte det verkar inte finnas några drivrutiner till min t133s 400gig 16mb sata hårddisk. jag hittar itne några :(:(:( har ingen floppy var kan man ladda ner vanliga sata drives`?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
drivrutiner? hur laddar man ner dem ir installerar? har dem senaste ppåmoderkortet o graffet men inte på hårddisken var laddar jag ner dem?

Jag menade moderkortsdrivrutinerna.. hmm provat med att avinstallera cool'n'quiet drivrutinen?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

har inte ens den aktiverad men kan det inte vara hårddisken som är paj då?

Permalänk

jag syftade på brännaren

inte så att du har fördålig kylning så den tvingas stängas av?

farsans burk (gammal) kunde man inte ens sitta o skriva i notepad då hängde den sig.. man ska laldrig belasta en dator vid bränningar iaf vad många säger hurvida det är sant men men.. det inverkar en del aif

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hårddisken ligger på 30 grader sådet är inte probmemet men... men den började hänga sig efter att jag packade upp 10 rar filer på ca 5gig hårddisken började kracsha mer o mer efter det kanske den paja ir nått?

Permalänk
Medlem

Byt sataport, kanske för hög klock på den som hddn sitter i nu?

Om den sitter i port 1-2, byt till 3-4 eller annat par.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

va menar du? är det problemet verkligen? ska testa det imorrn mer förslag vad jag kan göra tack:) vad menar du med atrt byta sata port jag har ju såhär nu

port1 hdd
port 2 dvd
port 3 dvd

men menar du att jag ska ändra strömmen ir ?

Permalänk
Medlem

Prova sätt hddn i port 3 eller 4, strömmen kan du låta vara.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Kolla så att det inte är något fel på ram minnet

Visa signatur

MacBook / 2.16 ghz / 2gb ram / 120 gb hdd

Permalänk
Medlem

är inget fel på dem .

men kan det inte vara hårddisken som eh paj då?
ska testa att byta sataport

Permalänk
Medlem

Herregud grabben, jo, det är klart att HDDn kan vara paj, men vi försöker ju bara hjälpa dig med alternativa lösningar!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Starforce?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1