Permalänk
Medlem

tystats hdd?

Vilken tillverkare gör de tystaste hhd´s nu för tiden?
Har vart inne å kollat å verkar som att samsung gör dom tystatste just nu, stämmer detta?
Skall fixa en ny dator inom kort men har dålig koll på hdd fronten. Som jag fattar det så ligger WD på topp när det gäller prestanda därefter seagate och på tredje plats samsung.

Är prestandan i samsung hdd´sen så dålig att det upphäver den förmånen att den e så tyst?

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Samsung kanske det finns kvar några 5400-diskar av, dom är tysta som tusan.

annars skulle jag säga Seagate.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Samsung kanske det finns kvar några 5400-diskar av, dom är tysta som tusan.

annars skulle jag säga Seagate.

Samsung har legat i topp ett bra tag nu, både med deras P120-serie och deras nya T133 har jag för mig.

WD har en tyst 500GB enligt SPCR, problemet med WD är att man inte vet vilken revision man får och det kan skilja betydande mellan dem.

Seagate har inte varit med i leken sedan de tvingades sluta använda AAM pga av en pågående rättstvist. De må vara tysta "idle", men deras sökljud kan vara brutala.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

jahapp där ser man, det ändrar sig snabbt.

jag skaffade iaf en Seagate på 250 för några månader sen, gick knappt att höra ett ljud från den då. fast nu är den långt ute i en bunker så där spelar det ingen roll hur den låter ändå nu..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

en bunker?? intressant...

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Låter bra, då blir det säkert en samsung. Tack skall ni ha!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrix
Låter bra, då blir det säkert en samsung. Tack skall ni ha!

Aktivera AAM om du trots allt tycker att du hör den för bra.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung SP2514N på 250Gb. Jag tycker att den är extremt tyst. Sen är det ju bara plus att tempen sällan går över 40C, den har även UltraATA/133 vilket är suveränt (det har inte Seagate eller WD vad jag vet). Samsung har inte gått ut med att den är snabb, men om man kollar det finstilta om hårddiskarna så är Samsungen snabbare Köpte den för 854kr med frakt från Datorbutiken, direktlänk nedan

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SAMSP25...

Permalänk
Medlem

Samsung

Har en 500gb Samsung Spinpoint T166 och har faktiskt aldrig hört den och då ska du veta att mina andra 3 diskar är seagate diskar som oxå är tysta....

Tempen har aldrig gått över 30 grader på disken o detta måste vara lite smått otroligt...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||