Underligt fel på DVD-brännare

Permalänk

Underligt fel på DVD-brännare

Hej, har nyligen införskaffat en Samsung Super-WriteMaster SH-S182D/RSMN och den har krånglat ända sedan första början.
Den kan enkelt bränna DVD/CD-skivor och den kan även läsa Data/musik CD-skivor men den klarar inte av att läsa någon typ av DVD, varken spel på DVD, DVD-filmer eller data-DVD's jag bränt själv eller CD-RW jag bränt själv.
jag har uppdaterat det nysate Frimwaret och även provat den som både master och slave.
Någon som har haft liknande problem?

"edit"
DVD-Brännaren är av typen DVD-RAM om det förklart någonting...
har även en till DVD-brännare en NEC 2500A eller nått i den stilen, hade den och en vanlig CD-läsare före jag köpte Samsungen.

tack på förhand

/Peter

Visa signatur

Be nice ^_^

Permalänk

Ungefär samma problem

Hej. Jag har nått liknande problem. Jag köpte samma som du har för ca 1 månad sen, och det mesta fungerar bra, bränna dvd och cd.

Men när jag skall läsa dvd-skivor som kommer från PCGamer fungerar det inte. Då står den bara och läser jättelänge, men inget händer, tar man ut dvdn hänger sig sedan datorn (den försöker forfarande läsa).

Det konstiga är att min andra vanliga dvd-läsare (också en samsung) inte heller kan läsa dem nu, det har gått förut.

DVD-film kan den däremot spela upp.
Jag har inte försökt med någon ny firmware.

Häslningar Pär.

Visa signatur

--Stationär-- [Ryzen 5 5600X] [Gigabyte B550M AORUS PRO-P] [DDR4 3600MHz 16GBx2] [ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC] [SSD NVMe M.2 1TB]
--Server-- [J3455-ITX]