Val av extern hårddisk?

Permalänk
Medlem

Val av extern hårddisk?

Tänkte köpa en extern hdd med så mycket utrymme som möjligt i prisklassen max 1000-1300kr.
Har kollat runt lite men inte bestämt mig då jag blir förvirrad när det kan skillja 100gig för samma prisklass. hur viktigt är det med hastigheten på hårddisken?
jag har tänkt att lagra filmer,serier osv på den.

tacksam för svar

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem

Denna är väl klockren, dock lite över budget.

http://www.computercity.se/index.aspx?identifier=SE91900&sNam...

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

Iomegan är väldigt prisvärd.
Den verkar åter börja komma in på Siba-varuhusen igen.

Permalänk
Medlem

Liten Off-topic fråga, vad är snabbast USB eller Firewire?

Visa signatur

Asus a7v8x-x. Barton 2500+. TwinMos 512 mb Pc 3200. Seagate 160 gb +120 gb. Creative Geforce Tit 4200 64mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2bee
Liten Off-topic fråga, vad är snabbast USB eller Firewire?

Ska du föra över lite större filer så är firewire överlägset. Usb är snabbare vad jag har hört om det är en massa småfiler man för över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zkronk
Ska du föra över lite större filer så är firewire överlägset. Usb är snabbare vad jag har hört om det är en massa småfiler man för över.

Okej jag har varken USB 2.0 uttag eller Firewire på moderkortet och jag har tänkt införskaffa mej en Extern hårddisk på ca 500 gb som jag skall ha till att lagra filmer och musik.

Jag måste därför köpa ett pci-kort med antingen usb 2.0 anslutning eller firewire anslutning. Hur som helst firewire-diskarna kanske är dyrare? Vad är prisvärdast tro.

Visa signatur

Asus a7v8x-x. Barton 2500+. TwinMos 512 mb Pc 3200. Seagate 160 gb +120 gb. Creative Geforce Tit 4200 64mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2bee
Okej jag har varken USB 2.0 uttag eller Firewire på moderkortet och jag har tänkt införskaffa mej en Extern hårddisk på ca 500 gb som jag skall ha till att lagra filmer och musik.

Jag måste därför köpa ett pci-kort med antingen usb 2.0 anslutning eller firewire anslutning. Hur som helst firewire-diskarna kanske är dyrare? Vad är prisvärdast tro.

Köp ett USB/fw combo-kort. Köpte ett ganska billigt från SHG som funkar fint. Jag föredrar externa diskar som hanterar båda standarder så att man kan välja själv.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Denna är väl klockren, dock lite över budget.

http://www.computercity.se/index.aspx?identifier=SE91900&sNam...

Beställde den i dag, gick på ca 1600kr med frakten.
verkar vara bra med Gb för Kr

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows