Söker en tyst & bra dvd-brännare

Permalänk

Söker en tyst & bra dvd-brännare

Ok,har en tystburk och den vill inte leka snällt med min hederliga nec brännare. Visst den funkar bra och bränner skivor utan att klaga. Dock så varvar den elvatusenvarv så man stör sig grovt på den. Söker därför en tyst och relativtbra presterande dvd brännare. Bränner bara skivor ibland och då kan den få låta. Vill dock ha en som är tyst när den läser skivor.

Mina krav:
*Tyst
*Svart
*Klara de flesta formaten och med normal fart
*Ide, p.g.a. jag inte har någon s-ata kanal över till den.

Ett plus i kanten är om den vore slotloading, samt om den är en "laptop dvd" som klarar mina krav ovan så gör de heller inget.

Har sökt och hittar mest chassin, hårdiskar, fläktar & cpu kylare. Ska kolla på SPCR, men vill ha tips från er också

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Samsungs brännare, https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099111
Har 2st och hör inte mycket av den brännaren.
Bränner förvisso inte snabbare än 8x på mina skivor, men det hörs inget när den bränner.
Dyr är den inte heller, men sedan så finns det ju både bulk och retail så det är en liten pris skillnad.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Skulle rekommendera Samsungs brännare, https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099111
Har 2st och hör inte mycket av den brännaren.
Bränner förvisso inte snabbare än 8x på mina skivor, men det hörs inget när den bränner.
Dyr är den inte heller, men sedan så finns det ju både bulk och retail så det är en liten pris skillnad.

När jag bränner så spelar ljudet ingen roll, är vid läsning som de spelar roll

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet så kan du prova använda dig av tex Nero DriveSpeed. Där kan du ställa in max Read speed. Vet inte vad en DVD-film behöver , men 1-3X kanske. Förhoppningsvis blir du av med oljudet då.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Om du har möjlighet så kan du prova använda dig av tex Nero DriveSpeed. Där kan du ställa in max Read speed. Vet inte vad en DVD-film behöver , men 1-3X kanske. Förhoppningsvis blir du av med oljudet då.

Funkar inte för mig, låter lika mycket fast den är nertrimmad till 4x

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Funkar inte för mig, låter lika mycket fast den är nertrimmad till 4x

Okej :/
Var ju synd, funkar iaf för mig , ställde in den på 2X så slipper jag uppvarvningen som annars blir när man tex hoppar i filmen.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.