Hittar disken, men hittar inte disken.

Permalänk

Hittar disken, men hittar inte disken.

Gott nytt år sweclockers!

Jag satt ihop datorn med ett nytt moderkort och nytt ramminne. Allt fungerar prima förutom en hårddisk.

Seagate Barracuda 7200.7.

Detta har jag kommit fram till:

*Finns i bios.
*Går inte att skriva till.
*Går inte att boota ifrån.
*"Su3=0515A % % % % % % % % % % % % % % % %" Heter den i enhetshanteraren.
*Finns ingen ikon i "Den här datorn".
*Går att hitta i enhetshanteraren.
*Enhetshanteraren säger att den har mjukvara och fungerar felfritt.

Pappa hade det här problemet på sin dator förut, 400kr hos datorbutiken ordnade det. Vad ska jag göra för att slippa lägga ut pengar?

Då var det mjukvara som fattades.

Btw, ursäkta för den dåliga rubriken. Men den stämmer ju, samtidigt som den är komisk.

GOD FORTSÄTTNING!

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Förmodligen måste den patitioneras.

Högerklicka på denna dator/manage/disk management.

Om du kan ser HD'n där, gör du en partionering.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Kan den vara felbyglad? Har för mej jag stött på sådana problem då. Lycka till.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk

bygeln står på "cableselect" och rätt sorts kabel används. System disken som fungerar står också på cableselect, likaså dvd-brännaren.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Har varit med om liknande problem då har det varit så att den ena disken fick ett konstigt namn så fort den satt som master med en annan disk som slave, men tvärs om eller om disken sitter där ensam på kabeln funkade det kalas, kanske nåt o kolla om inte annat för dig också.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Rensat hela inlägget, ska vara mer tydlig.

Hur gör jag för att få en hårddisk som beter sej och har "blivit" en flyttbar disk att bli en vanlig hårddisk??

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Jag kan se min hårddisk i Disk management men kan inte göra någon partition? varför?... jag kan inte hitta den i den här datorn.. men enhetshanteraren säger att den den fungerar korrekt

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk

och med det vill du säga?

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT